fredag 28 augusti 2009

västtrafik är som vanligt smidiga...

...ibland känns det helt underbart hur bra allt fungerar. Läs och undra varför man ska vara kund till värsttrafik, de kommer inte i tid, skickar bussar som är gamla as, AC vet de inte vad det är. När man som kund har glömt något då kan man inte få tag i det. Känns helt underbart hur bra allt funkar med västtrafik...

3 kommentarer:

  1. Bojkotta bussarna. Ta CYKELN när du kan, bilen när du måste! Jag bojkottar bussarna tills Västtrafik skärper kraven på sina entreprenörer. Att inte vara flexiblare när det gäller att hämta ut hittegods har att göra med man har oflexibel personal som inte uppmuntrats i kundvänlighet, och till att våga ta egna beslut. Västtrafik måste skärpa sig! Det finns dock andra företag som har rigida oflexibla system hos sig vilket kan göra kunder nog så frustrerade...hos leklandet på IKEA kan man inte lämna in barn om man inte har leg!? Det är helt omöjligt och man kan inte få någon förklaring?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är helt förundrad över hur otroligt osmidiga de kan vara. Pengarna som gått till det nya biljettsystemet borde ha satsats på service till resenärena, kunderna! Men kunder är nog inte ett begrepp som Västtrafik vet vad det är eller hur de ska behandlas...

    SvaraRadera
  3. @Magnus
    Jag har dessvärre 2,5 mil till jobbet känns lite jobbigt att cykla måste jag erkänna.

    @Malin
    Jag är inte 100% anti det nya biljettsystemet. Däremot kan ju tyckas att det vore bra att överhuvudtaget få igång en fungerande trafik innan man börjar arbeta med hur man ska betala.

    SvaraRadera