tisdag 20 oktober 2009

Jag är inte rasist, jag är ateist!!

Enligt vår egen favorit antirasist förenings, Centrum mot rasism, ordförande Mariam Osman Sherifay så är jag rasist. Detta är den stolta föreningen som har bedrivit framgångsrika kampanjer mot rasistiska saker som Nogger Black, Negerboll och nu senast kvarteret Negern.

Varför är jag rasist den här gången då (Jag är ju redan rasistisk för att jag inte ser det rasistiska i Negerboll, den godaste bollen någonsin)? Det verkar som att SD har skrivit en artikel i Aftonbladet, och nej jag har inte läst den och jag tänker inte länka till den med tanke på vilken skit tidning det är, där SD angriper Islam som en av våra värsta fiender sedan andra världskriget. SD har ju delvis rätt förutom att de glömmer att RELIGION i största allmänhet är det största hotet, så Islam, kristendom eller judendom ärligt talat jag bryr mig inte, religion som religion.

Snabbt tillbaka till Mariam och Centrum mot rasism, hon har skrivit en artikel på newsmill om varför hon polisanmäler aftonbladet(!) för att de har publicerat artikeln. Bortsett från att hon snarare borde ha polisanmält SD än en skvallerblaska så motiverar hon anmälan på ett sätt som om hon vinner så kommer jag vara stämplad som rasist.

Mariam skriver:
Hela artikeln innehåller inget annat än hat mot muslimer och och invandrare. Jimmie Åkesson angriper judiska och muslimska ritualer som Kosher och Halalslakt Detsamma gäller omskärelse av pojkar, som är en judisk och muslimsk ritual

Vad jag tycker om omskärelse av pojkar kan ni läsa här och här. För att sammanfatta jag är ingen stor vän av religiösa övergrepp på barn oavsett kön, eller tycker Mariam det är ok med omskärelse på flickor?

När de gäller det muslimska ritualerna Kosher och Halaslakt så är jag också kraftig motståndare, även om jag inte kan säga att jag inte äter kött så tycker jag i alla fall att man inte behöver plåga djuren innan man tar död på dem. Så jag tycker att man borde förbjuda Kosher och Halaslakt då det inte är något vi borde stödja i ett modernt samhälle.

Så Mariam, är jag rasist nu? För att jag inte håller med dig? Du råkar leva i en demokrati, detta innebär att galningar som du och SD har rätt att uttala er, du kanske ska sluta sparka på det fria ordet och istället börja argumentera emot de du kallar rasister. För som jag ser det är du och SD samma skrot och korn, ni är antidemokrater som slår vilt omkring er när ni ser något som ni inte tycker om. Min demokratiska rättighet är att tycka att religion är skit, att deras sedvänjor är barbariska och sådana som du ska inte kunna gömma dig bakom rasism flaggan varje gång jag kristiserar religionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar