måndag 14 september 2009

Idioternas logik...

De som läser den här bloggen vet att jag inte är något stort fan av västtrafik, men även om jag inte tycker om dem så tar jag inte och börjar förstöra bussar/spårvagnar för att hämnas. Anledningen till detta borde stå klart för alla som har något bakom pannbenet, om jag förstör för kollektivtrafiken förstör jag för mig själv. Varje krona som går åt att reparera måste antingen tas ifrån sämre service eller ett högre pris.

Så när jag läser på GP att kollektivtrafiken blir utsatt för angrepp:

"Vanligtvis handlar det om stenar men även luftpistoler har används i attentat mot fordon i kollektivtrafiken. I fredags hade några ungdomar fäst fogskum på frontrutorna på två spårvagnar och tänt eld på det."


Så ser jag det mer som ett bevis att IQ-nivån på vissa ungdomar ligger bra under det som borde vara lägsta nivån. Att dessa angrepp framförallt sker i Biskopsgården, Bergsjön och Frölunda, förorter med högre arbetslöshet och lägre inkomstnivåer, alltså de orter som verkligen har nytta av en fungerande kollektivtrafik gör mig något förbannad. Folk kan gnälla om att dessa ungdomar inte har något att göra, men sanningen är att de lär inte få mer pengar eller mer service om de förstör den egendom de genom göteborgsstad faktiskt är delägare i. Uppenbarligen skulle det vara bra att införa ekonomi på skolschemat så att dessa idioter, för de är idioter, lär sig att man inte får något gratis. Vill ni ha ett ungdomens shus, ja då måste det finnas pengar till det. När göteborgsstad måste ge miljoner i stöd till västtrafik för att hålla igång kollektivtrafiken då måste pengarna tas från något annat. Om man inte tycker att man får den uppmärksamhet man behöver kanske man bör satsa den energi man lägger på att förstöra till att skapa något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar