lördag 19 september 2009

Nästan som man får rösta på moderaterna...

Jag var något förvånad och förbannad när debatten om könsstympning av små pojkar pågick under förra månaden. Så när jag nu läser att moderaterna kommer att skapa ett förbund för männen i moderaterna så blir jag riktigt glad. De skriver på Newsmill om anledningen till varför de gör det. Till största delen har de samma grund som jag har, varför ska vi män alltid ställas i en skuld roll. Att feministerna är mer främlingsfientliga (i det här fallet är främlingen man) än Sverigedemokraterna säger det mesta.

En mycket bra artikel i alla fall, och jag skulle vilja avsluta med ett citat som jag finner mycket tänkvärt:

Vi tycker vidare att det är anmärkningsvärt att det enbart pratas om hur dåligt unga tjejer mår i vårt samhälle när unga killar också mår dåligt, skär sig och halkar efter i skolan. Feminister skriker högljutt om att pensionsfärdiga professorer till 80% består av män samtidigt som den högre utbildningen snart till 80% består av kvinnor. Och skola, vård och omsorg tycks vara ett veritabelt matriarkat. För att nu inte tala om de sociala myndigheterna. Varför är feministerna så tysta om detta? Vi är emot kvotering men tycker det är obegripligt att ingen feminist problematiserar den totala bristen på män på en mängd viktiga, samhälleliga och skattefinansierad områden samtidigt som man vill tvinga privata börsbolag att könskvotera sina styrelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar